Thursday, November 4, 2010

my first post ( GUNUNG NUANG)

Assalamualaikum w.b.t

ini adalah post petama aku dalam blog my vision ni... idea pun xde lagi.. mungkis sebab aku xkreatif atau xbiase lagi nak mencurahkan idea dalam menulis blog ni. tapi walau macam mane pun aku aku cube dan cube belajar untuk menjadi salah seorng blogger yang expert. klau xjadi expert pon jadi better dari sekarang pon ok la...

sekarang aku sedang berada dalam suasana stdy week... dan 2 3 hari lepas aku baru je balik dari mendaki gunung nuang... Gunung Nuang di terletak area ulu langat sekitar pansun negeri selangor... Ini merupakan gunung ketiga. Ketinggian gunung ini adalah setinggi 1493 m dari aras laut. Tahap kesukaran adalah agak sukar kerana boleh dikatakan 60% pendakian melibatkan cerun-cerun yang agak sukar. boleh dikatakan cerun nya sekitar 60 ke 80 darjah.. tenaga yang digunakan mestila tinggi dan mentaliti juga kena kuat... ape yang aku belajar dari peristiwa ini adalah kesukuran tanpa teknologi, tentang alam sekitar, cara hidup di hutan, teamwork. dan bnyak lagi la....

No comments:

Post a Comment